Even Gissingers Morgan 1978-modell er av tre, og håndlaget. Det finnes ikke mange biler av merket Morgan i Norge, for ikke å si i verden. På Morgan-fabrikken utenfor London lages det fem biler per arbeidsdag. Det er ordentlig håndverk med stor grad av stolthet i seg, lærlinger får for eksempel ikke lov til å jobbe alene før de har vært ved fabrikken i fem år.

Alt det originale er på plass, i Egild Roger Kristiansens 1932-modell New Finer Plymouth. Den har original starter, dynamo, motor, og originale papirer og brosjyrer ligger inne i bilen. Den er lagd i Detroit, USA, av Chryslerfabrikken, og denne typen ble bare produsert i syv måneder. Bilen har 65 hestekrefter på en 3,8 liters motor.

Når det gjelder hestekrefter, er det umulig å komme utenom Kjell Iversen. Hans 67-modell Pontiac Firebird yter 900 hestekrefter – og hele 1.200 når lystgassen kobles til. Bilen gjør fra 0 til 250 km/t på ni sekunder. Den er en av Norges raskeste registrerte biler.

Roger Skorheim kjører med sin 86-modell Chevrolet Camaro delta, dragracing i den tyngste klassen «bad boys». På en 200 meter lang bane er det ikke tillatt å kjøre under 7,7 sekunder, på grunn av sikkerheten. Da kommer man opp i 170 kilometer i timen. – Når man står på startstreken kan man selge bestemoren sin for å få lov til å kjøre, sier eieren. Det er et slikt adrenalinkick at det ikke går an å leve uten.

«You're ahead in a Ford», står det i det originale heftet fra 1967, som Vidar Nerlien har liggende i bilen sin. Hans 1967 Ford Mustang 390 GT Fastback har det lengste navnet. Motoren yter 320 hestekrefter. GT pakken bilen har, består av noen ekstraeffekter. Det er Foglights i grillen, som er såkalte «seal beams». Lyspæra, reflektoren og glasset er ett, så går en del i stykker, må en skifte alt. Tanklokket er et pop-up tanklokk importert fra USA, det er turteller på dashbordet, firetrinns girkasse, skivebremser foran og originalt Style Steel wheel.Med andre ord er det her biler for enhver preferanse. Så spørs det hva du foretrekker?