OPPDAL: – Så rart å høre Oppdal booking snakke om samarbeid, var det en som sa etter det fullsatte næringslivsmøtet Opdalingen hadde kalt inn til i kulturhuset i Oppdal onsdag ettermiddag.

Da hadde Knut Jarle Lysklett (41) nettopp holdt et fremragende innlegg om visjoner og retninger for Oppdal.

Lysklett er som kjent, sammen med Tore Meirik (30) relativt fersk i selskapet, og begge har friske tanker og gode visjoner for fremtiden.

Lanserte pakkeløsning

Blant annet har de i vinter for første gang opprettet turer til Oppdal som er «All Inclusive».

– Her får folk overnatting, måltider og heiskort til en fast pris, sa Lysklett, og kunne fortelle om stor pågang fra kundene.

Nå tilbyr Oppdal booking så rimelige priser på skikort og overnatting, at bedriftsleder Magnar Hårstad tørt sa:

– Det lønner seg jo nesten å flytte hjemmefra.

Til latter og applaus fra salen.

Lysklett har lang erfaring fra markedsføring, og kunne presentere noen hovedretninger han hadde tatt med seg.

Ung suksess

En annen som har hatt suksess på sin vei, er Terje Volden(38) fra Intersport Oppdal.

Volden og hans partnere har valgt å utvide butikken i Aunasenteret med 150 kvadratmeter tross finanskrisen, og kjemper samtidig med fire andre butikker i en bygd med 6500 innbyggere.

Han kunne fortelle at nøkkelen til suksess lå i samarbeid.

– Vi kjemper sammen om å få kundene til Oppdal. Så kan vi heller slåss om dem når de er kommet hit, smilte han.

Les mer om seminaret i Opdalingen lørdag.

FORNØYDE: Tilbakemeldingene etter seminaret har vært udelt positive. Et næringseminar i starten på et år som er spådd å bli turbulent, traff midt i hjertet på næringslivet.
OM OPDALINGEN: Redaktør i Arbeidets rett på Røros og konstituert daglig leder i Opdalingen, Nils Martin Tidemann (41), kuttet båndene til Nordmøre og satser på Opdalingen som enestående produkt. Han kunne fortelle om flere abonnenter, økende inntekter og stormende fremgang på nett.