BERKÅK: Nettstedet til Birka, nasjonalt senter for kunst og håndverk, gjennomgår i disse dager en real ansiktsløfting. Det nye designet er laget av Form til fjells, og vil inneholde mange nye funksjoner og sprekere utseende. Mandag 25.januar, kl 12.00, er det altså klart for lansering. Nå skal det med andre ord bli enda mer fristende å kjøpe norske håndverksprodukter, skriver kommunikasjonsansvarlig Marit Ødegaard Hagen i en pressemelding.
– Det nye designet er laget for å generere mer trafikk, øke aktiviteten på nettsiden, og med tanke på at det skal appellere til og inspirere potensielle håndverkskunder. Vi gleder oss veldig til å presentere nettstedet i ny drakt, og må si at vi synes det blir kjempefint!, sier Ødegaard Hagen.
De interne brukersidene for registrerte håndverkere blir også finere og enklere å bruke. Det skal bidra til mer interaktivitet dem i mellom, slik at de kan inspirere og påvirke hverandre. Og kobling mot sosiale medier som Facebook, LinkedIn og Twitter skal bidra til å nå nye og større markeder.
– I arbeidet med designet har Form til fjells lagt vekt på at nettsidene til Birka skal fremstå som enkle, inspirerende og intuitive. Vi har ambisjoner om å skape en enda større og viktigere markedsføringskanal for gode, norske håndverksprodukter, og nettsidene er veldig viktige i så måte. Vi gleder oss til å få respons på det nye designet, avslutter Hagen.