OPPDAL: Det var Oppdals egen musiker Gjert Kristian Øhrn som fikk æren av å være den første til å spille på jazzkafeen. Hans «Stille rom» var mer i klassisk sjanger, men stykket var på en måte betegnende for kveldens musikkbegivenhet. Utenom velfortjent applaus, var det nemlig ikke mye støy i lokalet. Oppdalingene gikk åpenbart på jazz kafé for å lytte til musikken. Det de fikk høre var svært bra. Mange har stiftet bekjentskap med Gjert Kristian Øhrn i andre sammenhenger. Jazzmusikeren er kanskje en mer ukjent side av den allsidige pianisten og komponisten. Her stilte han sin egen trio, som foruten ham selv, besto av Raymond Ness på kontrabass og Halvor Mjøen på trommer. I et par nummer fikk de også med seg Marit Rimereit Bjørtomt på fele. All musikken var komponert av Øhrn selv. Her var det både rolige låter og musikk som kan betegnes som ekte gla'jazz. Den motrsomste låten var «Lurifaks (med glimt i øyet)» tilegnet Kjell Arve Husby som selv var til stede i lokalet. I «Lekerom for store gutter» presenterte musikerne seg med solopartier på klassisk jazzvis. Det vi fikk høre av Øhrn og hans trio, som tidvis også var kvartett, var slik at det fristet til nytt besøk, om han spiller på jazzkafé. Kanskje kan det også skje på en ekte kafé? Selv om lyden var perfekt, var det noe som var litt kunstig over tablået bak sceneteppet i storsalen, men bevares; det funket. Kveldens andre aktør var Erik Hegdal og Alpaca Ensemble som presenterte et kammermusikkprosjekt i grenselandet mellom jazz og samtidsmusikk. De framførte blant annet det nyskrevne verket «Tapet Tapet!», et stykke for fiolin, cello, piano, saksofoner og perkusjon av Eirik Hegdal.