OSLO: Det var i november at Nina Aamot og hennes kollega Camilla Dingsøyr vant den internasjonale kreativitetskonkurransen. Jobben de vant med var en plakatkampanje for Adidas.Det deles ut kun 13 gull hvert år i denne konkurransen. Saatchi og Saatchi, Aamots firma, er det eneste byrået i verden som har vunnet to år på rad.– Dette er utrolig, veldig stort. Vi har hatt en god magefølelse for løsningen, men man vet aldri helt. Det å få en sånn anerkjennelse på en jobb vi har gjort er et kjempeklapp på ryggen, og det gir veldig god selvtillit, sier Aamot til magasinet Kreativt forum.Da Opdalingen snakket med Nina onsdag formiddag, var hun på jobb.Hun beskriver kjemien med kollega Camilla, som å ha møtt seg selv. De samarbeider veldig godt. Etter skolen ble Camilla gravid, og Nina skadet i en skiulykke, men i høst begynte de å jobbe sammen igjen. Adidas-kampanjen er det andre prosjektet de gjør sammen.– Fantasien får fritt spillerom, forteller Nina om det å jobbe i denne bransjen. Hun liker veldig godt å jobbe med kunstneriske ting.Aamot tror de vant konkurransen fordi kampanjen deres kommuniserer bra i forhold til produktet.– Det er morsomt å bli premiert for en så klar og enkel ide'.
Nyheter →
Vant VM-gull i kreativitet
Nina Aamot fra Oppdal, som hadde en av sine første jobber i Opdalingen, har gått til topps i den prestisjefylte internasjonale konkurransen Young Guns for unge kreative team.