– Forsikring er mye mer spennende enn folk tror

Produsert av Adresseavisen Brand Studio for Oppdal-Rennebu Gjensidig Brannkasse

Electric blue, Text, Line, Font, Azure

Oppdal-Rennebu Gjensidig Brannkasse fyller snart 180 år, men det er ingenting som tyder på at alderen hemmer utviklingen. Snarere tvert imot. Pilene peker oppover og nå flytter de inn i helt nye lokaler i Innovasjonssenteret i Oppdal.

Oppdal-Rennebu Gjensidig Brannkasse har siden 1842 sikret folks verdier mot ulykker og skader.

Og det har de tenkt å fortsette med:

– Det er mye spennende som skjer om dagen og viser at vi har store muligheter til å utvikle oss videre. Fremtiden ser veldig lys ut og vi gleder oss til fortsettelsen, sier Kjetil Skogrand, daglig leder ved Oppdal-Rennebu Gjensidig Brannkasse.


Vil du bli en del av dette laget? Nå har du muligheten - trykk her!

Kjetil Skogrand, daglig leder i Oppdal-Rennebu Gjensidig Brannkasse, forteller at flyttingen blir et løft for bedriften.

I februar flytter de fra Nyvegen og inn i helt nye lokaler i Innovasjonssenteret, som ligger midt i Oppdal sentrum.

Skogrand tror at flyttingen kommer til å være et løft for bedriften.

– Vi flytter inn i nye, moderne lokaler med en beliggenhet som gir oss god synlighet og enkel adkomst for våre kunder, sier Skogrand.


Husk lyd!

– I tillegg skal vi dele hus med mange innovative bedrifter. Det blir spennende å se hvilke synergier vi kan få til sammen, jeg har stor tro på at dette blir bra for alle parter, legger han til.

– En bra arbeidsplass

I dag er det fire personer som jobber i bedriften, inkludert Skogrand. Én av dem er kunderådgiver Bente Sande. Hun ser veldig frem til å få en ny kollega og nye lokaler. Hun har jobbet i Oppdal-Rennebu Gjensidig Brannkasse i hele 21 år.

– Det er jo et tegn på at man trives og at det er en bra arbeidsplass, sier Sande med et smil.

– Hvorfor trives du så godt her?

– Det er jo utrolig hyggelige folk jeg jobber sammen med. Og så er det veldig varierte arbeidsdager. Folk tenker kanskje at forsikring er veldig ensformig, men da tar helt feil, sier Sande, som jobber hovedsakelig innenfor næring og landbruk.

Hun eksemplifiserer på følgende måte:

– Det er jo ingen kunder som er like. Man må ha god dialog for å avdekke den enkeltes forsikringsbehov. For eksempel et landbruk, med mennesker, dyr og materiell holder ofte på med tilleggsnæringer som skog, gårdsutsalg, eiendomsutvikling, snøbrøyting eller camping ved siden av. Da er det veldig givende å sy sammen gode løsninger til kundene.

Oppdal-Rennebu Gjensidig Brannkasse styrker laget - her kan du lese mer om stillingen!


Ny på laget

Kunderådgiver og kollega Turi Sæther er helt enig med Sande; dagene er veldig varierte, og det føles bra når de finner gode løsninger til kundene.

– Her har man muligheten til å utgjøre en forskjell i folks liv. Vi sikrer verdier og ikke minst menneskers liv og helse. Det handler om å skape trygghet i alle slags mulige situasjoner, sier Sæther.

Hun startet i jobben i 2018. Sæther sier at da hun så stillingsutlysningen, så skjønte hun at det var en jobb for henne.


Turi Sæther setter pris på å møte mennesker og hjelpe dem gode forsikringsløsninger.

– Jeg er veldig glad i å prate med folk og det må du være i denne jobben. I tillegg virket det som en arbeidsplass der jeg kunne utvikle meg personlig og profesjonelt, sier Sæther, som har tatt tre kompetanseløp gjennom Gjensidige på disse årene.

– Det er et spennende fag i en stor utvikling. Det første jeg gjorde da jeg startet her var å ta en sertifisering gjennom Gjensidige, noe som gjorde at jeg følte meg trygg på arbeidsdagene fra førstestund, legger hun til.

Husk lyd!

Oppdal-Rennebu Gjensidig Brannkasse er et selvstendig forsikringsselskap, men har hatt et tett samarbeid med Gjensidige i over hundre år. Skogrand forteller at det samarbeidet spiller inn positivt på mange måter.

– Det å være en del av landets største forsikringsselskap og en av bransjens aller sterkeste merkevarer sikrer at vi har tilgang på og får tilført kompetanse, samt tilby gode produkter og tjenester til våre kunder, sier Skogrand.

Står på for hverandre

Det er som nevnt fire personer i bedriften som etter planen ansatte en ny rådgiver i løpet av våren. Sæther sier at den nye kunde rådgiveren vil bli tatt imot med åpne armer når den tid kommer.

– Jeg ble fra første dag del av en sammensveiset gjeng og det føles trygt og godt å gå på jobb. Hvis man lurer på noe, så er det en lav terskel for å spørre om hjelp. Her står vi på for hverandre, sier Sæther.

Nå flytter Oppdal-Rennebu Gjensidig Brannkasse inn i Innovasjonssenteret i Oppdal.

Men hva slags type person er det de ser etter når de skal ansette folk?

Skogrand svarer på følgende vis:

– Vi er jo et lite team, så det er viktig at vedkommende har den rette personligheten og passer inn i gruppa. Det må være en person som er glad i å snakke med mennesker. Vi selger trygghet, så det er viktig at hun eller han er tillitsvekkende, sier Skogrand.

– Arbeidshverdagen blir ofte styrt av kundene våre, så det er viktig at personen klarer å håndtere en uforutsigbar arbeidshverdag. I tillegg må kandidaten være offensiv. Vi skal jo ha flere nye kunder, så den rette personen har et høyt energinivå og har et ønske om å være med å utvikle oss videre, legger han til.



Sande og Sæther sier seg enige med Skogrand. Begge gleder seg til å få en ny kollega på laget i løpet av 2021, og har følgende å si til deg som har lyst til å bli en del av dette laget i fremtiden:

– Ønsker du en jobb der du kan utvikle deg innenfor et spennende fagfelt, med gode kolleger og et stort kompetent fagmiljø gjennom Gjensidige i ryggen, da er dette jobben for deg, sier Sande og Sæther avslutningsvis.


Passer denne stillingen for deg eller noen du kjenner? Trykk her!

Om artiklene fra Brand Studio

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av Adresseavisen Brand Studio, en del av mediehusets annonseavdeling. Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut?
Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

© Copyright Adresseavisen Brand Studio

Symbol, Font
Logo, Font, Text
Electric blue, Text, Line, Font, Azure